Skip to content

ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

نارسائی ایمپلنت دندان

ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

ایمپلنت دندان برای افرادی که خواهان زیبایی ظاهری دندان های خود هستند بهترین و مناسب ترین روش است. اما ایمپلنت دندان به روش معمول زمان بر بوده و برای دندان های جلویی مناسب نیست در این راستا برای دندان های جلویی ایمپلنت بدون جراحی بسیار مناسب است و همچنین برای افراد دارای شرایط خاص که در بالا نیز ذکر شده است، ایمپلنت فوری در ارومیه به روش لیزر و یا ایمپلنت بدون جراحی به روش پانچ توصیه می‌شود.

ایمپلنت دندان عملی بسیار حساس است که برای انجام آن پزشک معالج باید از مهارت، تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد در غیر اینصورت عواقب جدی ای بر جای خواهد گذاشت.

مرکز ایمپلنت ارومیه با پزشکان متخصص و تجربه بسیار در زمینه ایمپلنت، پاسخگوی نیاز تمامی افراد است. همچنین این مرکز با فراهم آوردن شرایط پرداخت اقساطی (پرداخت 1/3 و یا 2/3 هزینه در ابتدای کار و پرداخت مابقی هزینه با حداکثر 2 چک) آماده ارائه خدمات به بیماران می‌باشد.

 

در صورت تمایل به انجام ایمپلنت در ارومیه، می توانید با شماره تلفن موجود در این سایت با همکارانمان تماس حاصل نموده و از مشاوره و راهنمایی مرکز ایمپلنت ارومیه بهره‌مند شوید.

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

ایمپلنت بدون جراحی دندان روشی است که پایه فلزی ایمپلنت بدون عمل جراحی و ایجاد برش و خونریزی در درون لثه فرد بیمار قرار می‌گیرد. ایمپلنت بدون بخیه به دلیل ایجاد برش های بسیار کوچک در لثه نیازی به ایجاد بخیه ندارد، پس با کمترین درد و خونریزی همراه است. دوره نقاهت ایمپلنت بدون جراحی بسیار کمتر از ایمپلنت به روش سنتی است.

این نوع از ایمپلنت ها برای افرادی که دارای لثه سالم و بدون تحلیل رفتگی استخوان فک هستند، مناسب است.

در این روش به دلیل برش های کوچکی که بر روی لثه ایجاد می‌شود دید کافی برای تشخیص تحلیل رفتگی لثه وجود ندارد، در این راستا پزشک معالج باید از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشد تا بتواند بهترین روش برای ایمپلنت بیمار را توصیه دهد. همچنین برای ایمپلنت بدون جراحی نیاز به اسکن سه بعدی و یا عکس CBCT است.

برای انجام ایمپلنت بدون عمل جراحی باید شرایط زیر مهیا باشد:

  1. مهارت ایمپلنتولوژیست پزشک معالج
  2. برخورداری بیمار از لثه سالم و بدون بیماری
  3. برخورداری بیمار از سطح استخوان کافی در فک و محل انجام ایمپلنت
  4. عدم نیاز به تزریق پودر استخوان

ناگفته نماند که ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی برای افراد سیگاری، بیماران دیابتی و بیمارانی که منع عمل جراحی دارند، مناسب است و پزشک معالج باید متخصص ایمپلنتولوژی باشد. ایمپلنت دندان بدون جراحی روشی است که با نام عمل جراحی هدایت شونده و یا عمل جراحی کم تهاجم شناخته می‌شود.

افراد مناسب برای ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

ایمپلنت بدون بخیه همانطور که از نام آن مشخص است، بدون جراحی است و فقط با چند برش کوچک پایه ایمپلنت را در درون لثه قرار می‌دهند. این روش به دلیل اینکه دوره نقاهت کمی دارد و بدون درد و خونریزی است متقاضیان زیادی دارد اما پزشک معالج برای انجام این گونه ایمپلنت‌ها باید شرایط را بسنجد و در صورت صلاحدید اقدام به کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی کند.

ایمپلنت دندان بدون جراحی برای بیماران دیابتی، افراد سیگاری، افرادی که منع عمل جراحی دارند، افرادی که لثه آنها ارتفاع مناسبی برای عمل جراحی ندارد، بیماران مبتلا به فشار خون و یا بیماران مبتلا به مشکلات قلبی که مدت زمان محدودی را برای انجام عمل جراحی دارند و آنهایی که ترس از عمل جراحی دارند، مناسب است.

ناگفته نماند در صورتی که مدت زیادی از کشیدن دندان مورد نظر گذشته باشد، احتمال اینکه حفره سینوس پایین آمده باشد وجود دارد در این صورت باید طی یک عمل جراحی در یک جلسه حفره سینوس به بالا کشیده شود و امکان انجام ایمپلنت بدون جراحی وجود ندارد.

ایمپلنت فوری در ارومیه

مزایای ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

ایمپلنت دندان بدون جراحی نیز همانند دیگر روش ها مزایای خاص خود را دارد که در این بخش به مزایای کاشت ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی می‌پردازیم:

  1. آسیب کمتر به بافت لثه به علت ایجاد برش های کوچک با عمق های کم است. در این روش مدت زمان درمان و دوره نقاهت کمتر از دیگر روش ها است.
  2. مدت زمان ترمیم و جوش خوردن پایه فلزی ایمپلنت و استخوان فک کاهش می یابد.
  3.  پروسه انجام ایمپلنت بدون جراحی بسیار کمتر از سایر روش ها است.
  4. ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی برای افرادی که از داروهای ضد انعقادی استفاده می‌کنند، مناسب است.
  5. نیازی به بخیه زدن و سپس کشیدن بخیه نیست.
  6. کاهش تورم و درد در محل کاشت ایمپلنت دندانی دیگر مزیت این روش است. 

معایب ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت دندان بدون جراحی با تمامی مزایایی که دارد اما مناسب همه افراد نیست. در زیر به تعدادی از معایب ایمپلنت بدون جراحی پرداخته شده است:

  1. افراد دارای شرایط خاص می‌توانند از ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنند.
  2. هزینه کاشت دندان بدون عمل جراحی نسبت به سایر روش ها بیشتر است.
  3. در ایمپلنت بدون جراحی امکان پیوند لثه و استخوان فک وجود ندارد.
  4. در صورتی که پزشک معالج فاقد تخصص کافی و مهارت در این زمینه باشد، ممکن است به بافت لثه و یا استخوان فک آسیب جدی وارد کند.
  5. دندان های کناری باید از سلامت کافی برخوردار باشند در غیر اینصورت امکان ایمپلنت بدون جراحی نیست. 

روش های کاشت ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

یکی از  روش های ایمپلنت دندان، ایمپلنت بدون عمل جراحی است. ایمپلنت بدون عمل جراحی با دو روش پانچ و لیزر انجام می‌گیرد که در این بخش به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم:

1. ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه به روش پانچ

ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی به روش پانچ و یا فلپس که به آن ایمپلنت بدون بخیه نیز می‌گویند. در این روش پزشک معالج ابتدا دندان و لثه بیمار را بی حس می‌کند و سپس توسط دستگاه های مخصوص پانچ که اندازه های مختلفی دارد، قسمت مورد نظر را سوراخ می‌کند (لثه به اندازه قطر پایه ایمپلنت برداشته می‌شود) و پایه ای هم اندازه با لثه بیمار در آن قرار بگیرد. پس از قرار گیری پایه ایمپلنت در لثه فرد، باید مدت زمانی صرف جوش خوردن پایه فلزی و لثه فرد شود.

مزیت این روش ایمپلنت به روش دیگر زود جوش خوردن استخوان فک و پایه ایمپلنت است. اما بهتر است به این موضوع هم دقت کنیم که ایمپلنت بدون عمل جراحی به روش پانچ برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • بیماران نیازمند به تزریق پودر استخوان 
  • بیماران دارای مشکلات سینوس و بزرگ شدن سینوس و آنهایی که نیازمند لیفت سینوس هستند.
  • بیمارانی که از بافت لثه‌ای نرمی برخوردار نیستند و نیاز به پیوند بافت لثه دارند.

2. ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه به روش لیزر و یا دیجیتالی

برای ایمپلنت با این روش فرد باید یک عکس سه بعدی از فک، استخوان دهان و رشته های عصبی دندانها خود تهیه کند. پزشک معالج با بررسی عکس گرفته شده و صلاحدید خود اقدام به ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی و به روش لیزر می‌کند.

در این روش پزشک معالج باید از مهارت کافی برخوردار باشد و محل دقیق لیزر و قرار گیری پایه ایمپلنت را مشخص کند. میزان جراحی خیلی کم است و بافت لثه نیز آسیب کمتری می‌بیند.

 

برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت دیجیتال ارومیه می‌توانید به صفحه مربوطه در همین وبسایت مراجعه نمایید.

انجام ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

ایمپلنت بدون بخیه در ارومیه ( ایمپلنت بدون جراحی) نیازمند یک پزشک حاذق و با تجربه است که دارای مهارت کافی در این حوزه باشد. مرکز ایمپلنت ارومیه با بهترین متخصصین ایمپلنت پاسخگوی نیاز بیماران در این زمینه است.

متخصصین با تجربه مرکز ایمپلنت ارومیه با گردهمایی در مرکز ایمپلنت آماده ارائه خدمات به تمامی بیماران می‌باشند. مرکز ایمپلنت ارومیه با ارائه خدمات دندانپزشکی بصورت اقساطی پاسخگوی نیاز تمامی اقشار جامعه است.

ایمپلنت در ارومیه

مراحل انجام ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

برای انجام ایمپلنت بدون جراحی پزشک معالج باید مراحل زیر را به دقت انجام دهد.

1. مشاوره با دندانپزشک متخصص

در ابتدای کار، بهتر است با یک ایمپلنتولوژیست در رابطه با ایمپلنت بدون جراحی مشورت کرد.

2. عکس برداری از استخوان فک و دندان و رشته های عصبی دندان ها

پزشک معالج برای بررسی بهتر و دقیق تر دندان و ریشه های عصبی نیازمند یک عکس سه بعدی از دندان ها و یا CBCT است که با کمک آن به اطلاعاتی در ارتباط با بافت لثه (سخت و نرم) دست پیدا خواهد کرد. همچنین نقطه دقیق برای برش لثه را خواهد یافت.

3. ایجاد سوراخ بر روی لثه بیمار

در این مرحله برای ایجاد برش بر روی لثه بیمار، توسط عمل دریلینگ سوراخی بر محل انتخاب شده ایجاد خواهد شد. سپس پایه فلزی ایمپلنت درون لثه قرار خواهد گرفت. بعد از اتمام قرارگیری پایه فلزی در لثه، باید مدت زمانی جهت جوش خوردن پایه با استخوان فک سپری شود.

4. قرار دادن تاج دائمی بر روی پایه ایمپلنت

پس از جوش خوردن پایه فلزی ایمپلنت و استخوان فک، نوبت به قرار دادن تاج دائمی بر روی آن می‌رسد.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت بدون جراحی

مراقبت های بعد از ایمپلنت بدون عمل جراحی به حدی اهمیت دارد که در صورت عدم رعایت باعث پدید آمدن عفونت لثه ای، فک و استخوان می‌شود و عواقب خطرناکی دارد. در این بخش به عواملی که در مراقبت های بعد از ایمپلنت بسیار مهم است خواهیم پرداخت، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

  1. تا 8 ساعت بعد از ایمپلنت از شستشوی دهان خود پرهیز کنید.
  2. از انجام فعالیت و ورزش های سنگین اجتناب کنید.
  3. از نوشیدنی های گازدار تا چند روز بعد از ایمپلنت دندان استفاده نکنید.
  4. برای رعایت بهداشت دهان خود حتما از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.
  5. از مواد غذایی مناسب مانند کمپوت، تخم مرغ، پوره، اسموتی، ژله و… استفاده کنید.

قیمت ایمپلنت بدون جراحی یا بدون بخیه در ارومیه

قیمت ایمپلنت در ارومیه به عوامل متعددی از جمله جنس و برند تجهیزات دندان پزشکی استفاده شده، نوع کلینیک، تجربه و مهارت پزشک معالج، تعداد دندان هایی که قرار است ایمپلنت شود، بستگی دارد.

ایمپلنت بدون عمل جراحی در ارومیه نسبت به روش دیگر ایمپلنت دارای تفاوت قیمت است و بالطبع هزینه این دو روش بیشتر از ایمپلنت معمولی است.

سوالات متداول ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه

چرا از مدل سازی سه بعدی برای ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه استفاده می‌شود؟

از مدلسازی سه بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت رشته های عصبی استفاده می‌شود. 

بله، ایمپلنت بدون عمل جراحی به روش پانچ همان ایمپلنت به روش بدون فلپ است.

در ایمپلنت بدون جراحی، لثه بین دندانی بیشتر از دیگر روش ها حفظ می‌شود.

2 Comments

  1. سلام
    من سال گذشته یکی از دندون هام کاملا خراب شد و از بین رفت و الان نیاز به ایمپلنت داره ولی من فوبیا خون دارم و از جراحی خیلی میترسم و به دنبال یک ایمپلنت کم درد و با هزینه نسبتا کم هستم آیا این روش ایمپلنت رو برای من پیشنهاد میکنید؟

    • سلام و روز خوش
      بله این نوع ایمپلنت برای شما مناسب است، البته میتونید جهت مشاوره بهتر با کلینیک تماس بگیرید و اطلاعات دقیق رو دریافت کنید.
      ۰۴۴۳۲۲۴۵۴۷۳
      ۰۹۱۴۵۷۵۰۸۲۸


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
از ساعت ۹صبح تا ۸عصر