Skip to content

ایمپلنت فوری در ارومیه

ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت فوری در ارومیه

در این مقاله قصد داریم تا در مورد ایمپلنت فوری در ارومیه صحبت کنیم. این روش به اصطلاح ایمپلنت یک روزه در ارومیه نیز نامیده می‌شود و یکی از روش‌های بسیار رایج ایمپلنت می‌باشد. البته لازم به ذکر است ایمپلنت فوری تحت شرایط خاصی و نه برای هر نوع بیمار انجام می‌گیرد؛ گفتنی است ایمپلنت فوری در ارومیه بنا به دلایلی که در ادامه آورده می‌شود نسبت به ایمپلنت سنتی یا معمولی هزینه بالاتری دارد.

ایمپلنت فوری بدون بخیه و یک روزه IMMIDIATE

در روش های معمول بعد از کشیدن ریشه ، چند ماه زمان داده میشد و بعد جای آن ایمپلنت کاشته میشد و مدت زیادی جای دندان خالی می ماند ولی با تکنیک های جدید (fresh socket implantation) همزمان با خارج کردن ریشه دندان ایمپلنت کاشته میشود.

در این روش ، در یک جلسه همزمان با خارج کردن دندان ایمپلنت کاشته میشود و در همان جلسه تاج دندان(روکش) روی ایمپلنت کاشت شده قرار می‌گیرد. این باعث می‌شود زیبایی دندان ها حفظ گردد و فرد بتواند در محافل اجتماعی بدون هیچ مشکلی ظاهر شود.

کاشت ایمپلنت در ۱۰ دقیقه:

کاشت ایمپلنت با این تکنیک بدون هیچ برش و بدون بخیه انجام میشود و کمتر از ۱۰دقیقه زمان میبرد و بیمار حین درمان هیچ گونه درد و استرسی نخواهد داشت همچنین دردی که بعد از برطرف شدن بیحسی و تا ۲روز وجود دارد بسیار ملایم بوده و با مسکن های خفیف قابل کنترل میباشد.

برای لثه های بسته شده اگر بخواهیم از این تکنیک استفاده کنیم که برش با تیغ و بخیه نیاز نباشد از پانچ استفاده کرده و ایمپلنت در ناحیه کاشته میشود.

ایمپلنت دندان

شرایط کاشت ایمپلنت فوری در ارومیه

اگر شما هم می‌خواهید عملیات جراحی ایمپلنت فوری انجام دهید ابتدا باید شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت معمولی را داشته باشید که شامل موارد زیر میباشد:

  • سلامت دهان و لثه
  • ارتفاع و حجم کافی و مناسب استخوان فک در محل کاشت برای ایمپلنت.
  • سلامت عمومی مناسب برای پشت سر گذاشتن عمل جراحی دهان.
  • عدم بیماری‌های زمینه ‌ای کنترل نشده (هرگونه بیماری که داشته باشید یا هرگونه دارویی که استفاده می کنید باید به دندانپزشک اطلاع دهید تا با توجه به شرایط سلامت شما، برنامه درمانی مناسب در نظر بگیرد)
  • عدم دندان قروچه (در صورتی که دندان قروچه شدید دارید و هنگام خواب یا در طول روز دندان های خود را به هم فشار می دهد یا می سایید به دندانپزشک بگویید تا با راه حل های مناسب مانند استفاده از محافظ دهان شبانه، جلوی خراب شدن دندانها و ایمپلنت را بگیرد)
  • عدم استفاده و استعمال دخانیات به مدت چند هفته قبل از عمل جراحی تا مدتی بعد از عمل جراحی

اگر شرایط و یا موارد گفته شده را دارید، شما به احتمال زیاد می توانید ایمپلنت فوری بکارید. با این حال تصمیم نهایی را باید دندانپزشک بگیرد چرا که موقعیت دندان در دهان نیز از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. حتما توجه داشته باشید که اگر در محل کاشت ایمپلنت دچار کمبود استخوان دارید می توانید این مشکل را با پیوند استخوان حل کنید.

مراحل ایمپلنت فوری دندان در ارومیه

این روش درمانی، برای بیمارانی مناسب است که تراکم استخوان خوب و کافی است. مرحله انجام این روش تقریبا مشابه با کاشت ایمپلنت معمولی می باشد، اما زمان درمانی سریع تری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد و می توان بیان کرد که تنها مزیتی که دارد زمان درمانی سریع آن است.در ادامه مراحل ایمپلنت فوری دندان در ارومیه را مشاهده خواهید کرد :

  • پس از معاینه و جمع‌آوری اطلاعات لازم مانند ام آر آی از دندان و فک، (این اطلاعات توسط پزشک بررسی می شود) و در صورتی که شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت فوری را داشته باشید، دهان شما کاملا بی حس می شود تا برای جراحی ایمپلنت فوری دندان آماده شوید.
  • لثه سوراخ می شود یا  برش می خورد تا روی استخوان برای ایمپلنت باز شود.
  • یک سوراخ کوچک با دریل های مناسب دندانپزشکی در استخوان فک در محل تعیین شده ایجاد می شود. اندازه این سوراخ به تدریج با مته های مختلف که استفاده میشود بزرگتر می شود تا به ابعاد مناسب برای ایمپلنت فوری دندان برسد.
  • ایمپلنت دندان که شکلی شبیه به یک پیچ کوچک و باریک است در داخل این سوراخ قرار می‌گیرد.
  • بعد از اتصال قطعه واسطه‌ ای به اسم (اباتمنت) بر روی ایمپلنت، از ایمپلنت و سطح لثه شما قالب گیری می شود تا روکش دندان مناسب برای شما ساخته شود.
  • بعد در مرحله بعد، روکشی که معمولا با دستگاههای دیجیتالی به صورت فوری و سریع طراحی و ساخته می شود، بر روی آن نصب می‌شود.
  • لثه به صورت کامل بسته شده و در صورت نیاز بخیه می خورد تا اطراف ایمپلنت را فرا بگیرد.

مزایای ایمپلنت فوری دندان در ارومیه

ایمپلنت های دندان فوری یکی از گزینه های مناسب برای درمان دندان های از دست رفته هستند که بسیار کاربردی، ماندگار و با کیفیت بالا ساخته می شوند در ادامه می خواهیم مزایای ایمپلنت فوری دندان در ارومیه را بررسی کنیم: 

• یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود محل بافت نرم ترمیم هایی که تک دندان هستند.

• از آنجایی که شما هم میدانید در این روش بلافاصله بعد از کشیدن دندان، می توان ایمپلنت را انجام داد و دیگر نیازی به گذراندن زمانی برای ترمیم دندان نیست.

• به دلیل عدم وجود زمان جهت ترمیم، دوره درمان کوتاه تری نسبت به ایمپلنت های معمولی دارد. در حقیقت بیماران ایمپلنت فوری دیگر مجبور نیستند دوره ای را بدون دندان سپری کنند.

• از آنجایی که لثه و بافت نرم بیمار طی ایمپلنت فوری دندان برش زده نمی شود پس او بعد از عمل تورم، درد و ناراحتی ناشی از برش لثه و بافت نرم را تجربه نخواهد کرد.

• برای آشکار سازی بهتر، در ایمپلنت فوری دیگر نیازی به جراحی دوم نخواهد بود.

• در این روش ایمپلنت، تحلیل استخوان تا حد زیاد و به سزایی کاهش می یابد.

• ایمپلنت فوری دندان برای کسانی که نسبت به عمل جراحی و درد حساس هستند، گزینه خیلی مناسبی به شمار می آید.

• دوره نقاهت و دوره مراقبت در این گزینه درمانی بسیار نسبت به سایر روش های ایمپلنت کمتر است.

• به دلیل نداشتن عوارض زیاد، نیازی به مصرف زیادی آنتی بیوتیک ها نمی باشد.

ایمپلنت فوری در ارومیه

معایب ایمپلنت فوری

چنانچه عمل جراحی و کاشت ایمپلنت و به صورت فوری انجام گیرد؛ به دلیل عدم اطمینان از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک ممکن است خطرات و عوارض احتمالی سلامتی دندان و دهان فرد را تهدید کند که  در ادامه به آن ها اشاره میکنیم: 

احتمال شکست درمان:

جایگذاری پروتز موقت نیاز به تجربه و مهارت بسیار زیاد دندان‌پزشکی دارد؛ زیرا درصورتی‌که تاج به صورت دقیق متصل نشود احتمال دارد که پایه ایمپلنت جابه‌جا شود و در عمل درمان موفقیت‌آمیز نباشد.

این روش ریسک دارد

چنان چه این روش به صورت صحیح انجام نشود، باعث عفونی شدن بافت لثه شده و درمان ایمپلنت دچار شکست شود.

از دیگر معایب ایمپلنت فوری می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

– نبودن امکان پیوند میان لثه و استخوان
– تحلیل لثه
– احتمال انحراف از مسیر در این گزینه درمانی و آسیب زدن به دیواره های استخوان فک

طول عمر ایمپلنت فوری 

در صورتی که بعد از کاشت ایمپلنت فوری، بهداشت دندان و دهان خود را به درستی و منظم، رعایت کنید و هر چند وقت یک بار برای چکاپ و کنترل ایمپلنت به مطب دندانپزشکی خود مراجعه کنید و تمام توصیه های دندانپزشک را به درستی و به صورت منظم انجام دهید، می توان طول عمری بین 15 تا 20 سال برای ایمپلنت فوری دندان در نظر گرفت.

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت فوری

مراقبت ها و رعایت توصیه های دندانپزشک متخصص بعد از کاشت ایمپلنت از اهمیت بسیار زیادی دارد که می تواند تاثیر مستقیمی در کاهش عوارض و معایب احتمالی پس از درمان و افزایش کیفیت و دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان شود. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. باید بهداشت دندان و دهان خود را دو برابر بیشتر از قبل رعایت کنید. سعی کنید حتما از نخ دندان استفاده داشته باشید و اطراف ایمپلنت دندان خود را بهتر مسواک بزنید.
  2. توصیه میشود با مشورت دندانپزشک خود از دهانشویه مناسب استفاده داشته باشید.
  3. دهان خود را با آب نمک بشویید.
  4. تا مدت زمان دو هفته بعد از درمان، از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن دوری کنید.
  5. دارو هایی که توسط دندانپزشک برایتان تجویز شده است را در زمان های مقرر و به صورت منظم مصرف نمایید.
  6. برای کاهش تورم و درد می توانید از کمپرس یخ نیز استفاده داشته باشید.
  7. از مصرف غذا های سفت و سخت دوری کنید.
  8. مصرف مایعات خود را بیشتر کنید.

تفاوت ایمپلنت فوری و سنتی در ارومیه

مهمترین تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت به روش معمول این است که زمان زیادی برای تکمیل فرایند کاشت ایمپلنت، توسط بیمار سپری نمی‌شود. زیرا به صورت فوری اقدام به کاشت ایمپلنت دندان گرفته می‌شود. تفاوت دیگر ایمپلنت فوری در ارومیه با ایمپلنت سنتی قیمت آن می‌باشد که کمی هزینه بالاتری دارد و به عنوان آخرین نکته گفتنی است که ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت سنتی احتمال شکستگی آن بیشتر است؛ بهتر است در این مورد قبل از انجام جراحی با دندانپزشک خود حتما مشورت نمایید.

در روش ایمپلنت فوری در ارومیه بلافاصله روکش یا تاج دندان ایمپلنت اتصال داده می‌شود. اما در روش سنتی لازم است تا ایمپلنت کاملا در داخل استخوان فک قرار گیرد و بعد از آن بافت لثه روی آن بخیه زده شده و نگهدارنده متصل شود. بعد از این مراحل به منظور تکمیل دوره بهبود، استخوان با سطح ایمپلنت جوش می‌خورد؛ بعد از این مرحله نیز ایمپلنت متصل شده و روکش دندان روی آن کار می‌شود تا مراحل ایمپلنت تکمیل شود.

هزینه ایمپلنت فوری در ارومیه چقدر است؟

ایمپلنت فوری در مرکز ایمپلنت ارومیه بسته به نوع دندان و در نظر گرفتن شرایط دیگر متغیر می‌باشد. لطفا با شماره تلفن‌های 044332245473 – 09145750828 جهت دریافت راهنمایی مشاوره تماس حاصل نمایید.

به طور کلی در صورت نگهداری درست و رعایت بهداشت دهان و دندان عمر ایمپلنت بیش از 20 سال می‌باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که احتمال شکستگی در ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت سنتی کمی بیشتر است.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
از ساعت ۹صبح تا ۸عصر