Skip to content

ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

ایمپلنت دندان یکی از روش های پر طرفدار برای جایگزینی دندان از دست رفته است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ایمپلنت دیجیتال رواج بسیار زیادی داشته است. تکنولوژی ایمپلنت دیجیتال در ارومیه نیز در کلینیک ارومیه ایمپلنت نیز وجود دارد و خدمات آن برای افرادی که تمایل دارن انجام می شود.

لازم به ذکر است؛ استفاده از تجهیزات و لوازم درمانی پیشرفته در زمینه کاشت ایمپلنت، می تواند درمان راحت و بدون دردی را برای بیماران به دنبال داشته باشد به همین دلیل به افرادی که ترس از عمل جراحی را دارند، ایمپلنت دیجیتالی پیشنهاد می شود.

آیا با ایمپلنت دیجیتال و مراحل و مزایای آن آشنا هستید؟ برای شناخت بیشتر این روش درمانی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دندان پزشکی دیجیتالی نیز وسعت بیشتری یافته است. در حالت کلی بر اساس نظرسنجی از بیماران، رضایت آنها از روش ایمپلنت دیجیتال دو برابر روش سنتی است. دندانپزشکان اغلب برای افرادی که از عمل جراحی ترس واهمه دارند، ایمپلنت دیجیتالی را معرفی می کنند.

در این روش پزشک بدون عمل جراحی، اقدام به کاشت دندان برای بیمار می کند. برای استفاده از خدمات ایمپلنت دیجیتالی بیمار باید دارای شرایط خاصی باشد به همین دلیل نمی توان از آن برای همه بیماران استفاده کرد. آیا شرایط انجام ایمپلنت دیجیتال در ارومیه را می دانید؟ 

برای اطلاع از نکات ایمپلنت دیجیتال می توانید به مرکز ارومیه ایمپلنت مراجعه و از مشاوره متخصصین این مرکز استفاده کنید. ارائه خدمات به روز به همراه کیفیت و دقت بالا از ویژگی های منحصر به فرد این مرکز به شمار می آید.

 

برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت در ارومیه و همچنین بهترین دندانپزشک ایمپلنت در ارومیه می‌توانید به صفحه مربوطه در همین وبسایت مراجعه نمایید.

ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

همان طور که در بالا ذکر شد؛ در روش ایمپلنت دیجیتال از تکنولوژی و لوازم جدیدی به منظور کاشت دندان استفاده می گردد. استفاده از این روش راحت، دقیق و سریع تر انجام می گیرد. کلینیک ارومیه ایمپلنت یکی از مجهزترین و به روز ترین مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با ایمپلنت است. شما می توانید برای انجام هرنوع ایمپلنت با بهترین کیفیت به بهترین دندانپزشک در ارومیه مراجعه نمایید.

ایمپلنت دیجیتال ارومیه

ایمپلنت دیجیتال فوری در ارومیه

ایمپلنت فوری روشی راحت برای جایگزینی دندان ها است که در زمانی کوتاه انجام می گیرد. بیمارانی که از این روش برای کاشت استفاده کرده اند رضایتمندی بیشتری از نتیجه کار دارند. بهتر است بدانید؛ از ایمپلنت دیجیتالی برای افرادی که دندان هایی با مشکلات خاصی دارند بهترین پیشنهاد است.

در حالت کلی ایمپلنت فوری راه حلی برای رفع مشکلات ناشی از دندان های از دست رفته است. جنس ایمپلنت های فوری معمولا از تیتانیوم است که در داخل استخوان فک قرار داده می شود. در حقیقت پزشک از ایمپلنت به عنوان جایگزین ریشه استفاده می کند تا بتواند دندان هایی را که ریشه طبیعی ندارند را نگه دارد.

 

برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت بدون جراحی در ارومیه می‌توانید به صفحه مربوطه در همین لینک مراجعه نمایید.

افراد مناسب برای ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم؛ ایمپلنت دیجیتالی برای افراد دارای شرایط خاص پیشنهاد می شود و به همین دلیل نمیتوان برای تمامی افراد از این تکنولوژی برای جایگزینی دندان های از دست رفته کرد. در زیر لیست گروه خاصی از افراد که ایمپلنت دیجیتال برای آنها مناسب می باشد، آمده است:

  • بیماران دیابتی
  • بیماران سیگاری
  • افرادی که به روکش فوری برای دندان خود نیاز دارند.
  • بیمارانی که به دلیل ارتفاع کمتر استخوان هایشان، جراحی های پیشرفته جابجایی عصب برایشان تجویز شده است.
  • بیمارانی که با توجه به عرض بسیار کم استخوان، لازم است جراحی های وسیع پیوند استخوان برای آنها انجام بگیرد.
  • برخی از افراد از کاشت دندان به روش جراحی می ترسند که ایمپلنت دیجیتال برای آنها مناسب خواهد بود.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

در حالت کلی ایمپلنت دیجیتال در ارومیه به یکی از دو روش سنتی (ایمپلنت معمولی) و ایمپلنت دیجیتالی (ایمپلنت فوری) انجام می گیرد. مسلما بین این دو روش درمانی تفاوت هایی در مراحل جراحی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. 

به عنوان مثال می توان گفت روش معمولی ایمپلنت، دوام بیشتری دارد ولی روش دیجیتالی نیز بهترین روش درمانی با اثربخشی بالا، انجام سریع و بدون درد است.

عمده تفاوت این دو روش جایگزینی دندان عبارت است از:
  • ایمپلنت معمولی به دلیل عمل جراحی و بخیه های آن در چند جلسه انجام می گیرد. در حالی که ایمپلنت دیجیتالی تعداد جلسات کمتری نیاز دارد.
  • بعد از خارج کردن دندان از بین رفته می توان در همان روز اقدامات ایمپلنت دیجیتالی را شروع و پایان رساند. در حالی که در روش سنتی و معمولی حداقل به سه ماه زمان نیاز دارید.
  • ایمپلنت های دیجتالی برخلاف ایمپلنت های معمولی دارای عمل جراحی و خون ریزی نیست.

ملزومات انجام ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

یکی از اقدامات لازم برای شروع ایمپلنت دیجیتالی این است که در ابتدا محیط دهان توسط دوربین های دیجیتالی به راحتی قالب گیری شود و در نهایت از این قالب گیری برای شبیه سازی فک بیمار در نرم افزار های مخصوص استفاده کرد. در فرایند قالب گیری، محل قرار گیری عصب تعیین و کیفیت استخوان فک نیز بررسی می شود و در نهایت پروسه شبیه سازی مراحل جراحی انجام می گیرد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

  • مراحل درمان سریع تر انجام می گیرد.
  • بهبودی، سریع تر حاصل شده و عوارض کمتری دارد.
  • دقیق بوده و پایداری بالایی دارد.
  • کمترین میزان خطای انسانی دارد.
  • کیفیت و زیبایی پروتز در آن بیشتر است.
  • با استفاده از راهنمای جراحی و نرم افزار مربوطه انجام می شود و نیازی به فلپ و شکاف لثه نیست.

معایب ایمپلنت دیجیتال

از معایب ایمپلنت دیجیتالی در ارومیه می توان تنها به موارد زیر اشاره کرد:
  • قیمت ایمپلنت دیجیتال نسبت به دیگر روش های سنتی جایگزینی دندان بسیار بالاتر است.
  • از ایمپلنت دیجیتال برای افراد خاصی استفاده می کنند و برای تمامی افراد قابل استفاده نیست.

عمر ایمپلنت دیجیتال

طول عمر ایمپلنت به روش دیجیتال نیز بستگی به عوامل مختلفی از جمله نگهداری از آن دارد. در صورتی که تمامی نکات نگهداری از ایمپلنت دیجیتال به صورت روتین انجام شود، طول عمر آن تا پایان عمر فرد است.

مراحل ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

  • مراجعه به متخصص ایمپلنت فوری دیجیتال
  • گرفتن عکس در مرکز رادیولوژی و دریافت نمونه سه بعدی عکس
  • تهیه قالب از دهان
  • بررسی و تعیین محل دقیق کاشت توسط نرم افزارهای خاص
  • انجام جراحی

قالب گیری ایمپلنت دیجیتال

به منظور قالب گیری ایمپلنت دیجیتال از تکنولوژی پیشرفته کامپیوتری استفاده می گردد. برای این کار از ابزار اسکن نوری و لیزر برای تهیه نمونه رایانه ای از بافت سخت و نرم دهان استفاده می شود. 

این تکنولوژی می تواند تنها در عرض چند دقیقه و بدون استفاده از مواد مورد استفاده در قالب گیری سنتی، این اطلاعات را ثبت نماید و در نهایت اطلاعات به رایانه منتقل گردد.

بهترین دندانپزشک ایمپلنت در ارومیه

قیمت و هزینه ایمپلنت دیجیتال در ارومیه

ایمپلنت دیجیتال روش نوینی است که نیاز به لوازم تخصصی تر و پزشکان متخصص دارد. به همین دلیل هزینه بالای آن در مقایسه با روش سنتی قابل توجیه است. دقت بالای روش دیجیتالی به دلیل دیجیتالی بودن آن، مزیت مهمی است که می تواند برای بیماران قابل توجه باشد.دندان انسان 

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دیجیتال در ارومیه می توانید به مرکز تخصصی ارومیه ایمپلنت مراجعه و از متخصصین این مرکز راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

به منظور آشنایی با قیمت انواع ایمپلنت در ارومیه و همچنین دندانپزشکی اقساطی در ارومیه می‌توانید به این صفحه در وبسایت ارومیه ایمپلنت مراجعه نمایید.

سوالات متداول

آیا ایمپلنت بدون فلپ در ارومیه ایمپلنت همان ایمپلنت بدون جراحی است؟

بله- ایمپلنت بدون فلپ همان ایمپلنت به روش پانچ بدون جراحی است.

اوردنچر به همراه پروتز دندان ثابت مصنوعی برای تمام فک بالا و پایین، هزینه ایمپلنت بیشتری برای بیماران خواهد داشت. 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
از ساعت ۹صبح تا ۸عصر