Skip to content

ایمپلنت زاویه دار

ایمپلنت زاویه ‌دار چیست؟

ایمپلنت زاویه دار را می توان به عنوان یک روش کارآمد و جدید به شمار آورد، از این روش بیشتر در مواقعی استفاده می شود که تراکم استخوان فک بسیار پایین است و دقیقا به همین دلیل، امکان کاشت ایمپلنت به صورت نرمال و استاندارد ممکن نیست.

در این حالت است که از ایمپلنت های زاویه دار استفاده می شود و جالب است بدانید که از دوام فوق العاده بالایی هم برخوردارند و از این نظر با ایمپلنت های صاف تفاوت خاصی ندارند.

محل قرارگیری ایمپلنت های زاویه دار نیز توسط اسکن سه بعدی مشخص می شود و جراح و متخصص دهان و دندان، ایمپلنت را در جای خود قرار می دهد، زاویه ای که میان ایمپلنت ها است نباید خیلی تند باشند زیرا در این صورت به سطح استخوان، ایمپلنت و اباتمنت نیز نیروی اضافه ای وارد خواهد شد.

تفاوت ایمپلنت عمودی و زاویه دار

در رابطه با تفاوت های میان ایمپلنت زاویه دار و نوع عمودی آن باید بدانید که همانطور که از نام آن ها مشخص است، ایمپلنت های عمودی را به صورت عمودی موازی با دندان های مجاور آن، درون استخوان قرار می دهند.

در صورتی که شرایط لازم برای قرار دادن ایمپلنت به صورت عمودی وجود نداشته باشد، از ایمپلنت های زاویه دار استفاده می کنند، در واقع به جای تقویت و یا پیوند استخوان، از این روش بهره می برند که با موفقیت بسیار زیادی هم همراه بوده است.

در رابطه با تفاوت میان این دو روش، باید بدانید که آنقدرها تفاوتی میان آن ها نیست و تنها لازم است روش مناسب آن با توجه به شرایط دندان و دهان تعیین شود تا نتیجه ای که انتظار می رود، به دست آید.

تفاوت اصلی را می توان در قیمت ایمپلنت زاویه دار دانست که با توجه به شرایطی که برای اجرای آن وجود دارد، قیمتی متفاوت تر نیز نسبت به ایمپلنت های عمودی داراست.

ایمپلنت عمودی

مزایای ایمپلنت زاویه دار

همانطور که می دانید، استفاده از روش ایمپلنت زاویه دار نیز مزایایی به همراه دارد که می توان آن ها را نیز به این صورت شرح داد و عبارت هستند از:

1.  طول درمان ایمپلنت کاهش پیدا می کند.

2.  نتیجه کار از ابهام کمتری برخوردار است و نیازی به اعمال جراحی دیگری وجود ندارد.

3.  در این روش از استخوان فک خود بیمار به بهترین شکل ممکن استفاده می نمایند.

4.  در این میان بیمارانی هستند که قادر به پیوند استخوان نمی باشند و این روش می تواند بسیار مناسب و کارا باشد.

5.  هزینه ایمپلنت دندان کاهش پیدا می‌کند.

6.  از نظر مقاومت نیز در شرایط خوبی است.

7.  به آسان تر شدن فرایند ترمیم دندان کمک می کند.

8.  با روش ایمپلنت دندان زاویه دار می توان فشار را، مورد توزیع قرار داد.

بنابراین متوجه شدید که استفاده از این روش می تواند چه مزایایی برای شما به همراه داشته باشد و در کنار آن نیز لازم است تا با معایب این روش هم آشنا شوید تا بهترین و مناسب ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

 

در صورت تمایل به انجام ایمپلنت در ارومیه، می توانید با شماره تلفن موجود در این سایت با همکارانمان تماس حاصل نموده و از مشاوره و راهنمایی مرکز ایمپلنت ارومیه بهره‌مند شوید.

معایب ایمپلنت زاویه دار

از آن جایی که ایمپلنت زاویه‌ دار مدت زمان زیادی نیست که به وجود آمده است، بنابراین معایبی نیز برای آن وجود دارد که بایستی اطلاعات خود را بالاتر ببرید و در مورد آن ها بیشتر بدانید.

1.  توانایی دندانپزشک از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی در این زمینه تجربه کافی داشته باشد تا بتواند بهترین نتیجه را به وجود آورد.

2.  تعیین زاویه درست ایمپلنت اهمیت فوق العاده بالایی دارد و باید توجه زیادی به این موضوع داشت تا کار نهایی با مشکلی روبرو نشود.

3.  چگونگی انجام کار نیز مهم است و باید روش درستی برای آن در نظر گرفته شود.

با این اوصاف لازم است تا پزشکی را برای انجام این کار انتخاب نمایید که بتواند با انتخاب روشی درست و دارا بودن تبحر کافی در انجام تمامی امور فوق، بهترین نتیجه را به شما تحویل دهد.

نصب ایمپلنت بر روی قالب دندان

شرایط لازم کاربرد ایمپلنت زاویه دار

برای این که بتوانید از ایمپلنت زاویه دار استفاده کنید، لازم است تا شرایطی را داشته باشید و سپس برای این کار اقدامی نمایید.

1.  در صورتی که برای فرد بیمار نتوان پیوند استخوان انجام داد، لازم است تا از این روش نسبت به قرار دادن ایمپلنت اقدام نمود.

2.  طرح سه بعدی اولیه و یا همان اسکن سه بعدی اهمیت زیادی دارد و باید این طرح و اسکن وجود داشته باشد تا بتوان نسبت به درمان اقدام کرد.

3.  زاویه ای که برای ایمپلنت در نظر گرفته می شود نباید زیاد باشد زیرا به استخوان و اباتمنت فشار بالایی وارد می شود.

4.  بر روی ایمپلنت های دندان زاویه دار نباید بریج های کانتی لور انجام داد و باید از این کار خودداری نمایید.

بنابراین در صورتی که شرایط فوق را رعایت نمایید، می توانید یک ایمپلنت دندان به صورت زاویه دار خوب و باکیفیت را داشته باشید. البته بیشترین شرایط برای پزشکان است که بایستی آن را رعایت کنند پس در انتخاب دندانپزشک خود دقت بالایی به خرج دهید.

قیمت ایمپلنت زاویه دار

در رابطه با قیمت ایمپلنت زاویه دار نیز لازم است بدانید که با توجه به موارد بسیاری تعیین می شود و باید به صورت دقیق مشخص شود که چه کارهایی لازم است در دهان شما انجام شود تا قیمت مشخصی به شما اعلام کرد.

مواردی که بر اساس آن قیمت ایمپلنت دندان زاویه دار تعیین می شود به صورت ذیل هستند:

  1. تعداد پایه ها
  2. جنسی که برای ایمپلنت در نظر گرفته شده است.
  3. میزان کیفیت ایمپلنت انتخابی نیز از اهمیت بالایی در تعیین قیمت برخوردار است.
  4. کشور سازنده ایمپلنت هم اهمیت دارد و می تواند علاوه بر تغییر میزان کیفیت، قیمت آن را نیز دچار تغییراتی کند.
  5. در نهایت کلینیکی که برای کاشت انتخاب می نمایید و همینطور دندانپزشک مورد نظر نیز بسیار مهم است و هر دندانپزشکی با توجه به سابقه و میزان تبحری که در این کار دارد، دستمزدی را دریافت می نماید.

با توجه به تمامی موارد فوق می توانید از کلینیک مربوطه درخواست لیست قیمتی برای انجام امور خود داشته باشید.

 

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت در ارومیه، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نموده و یا با شماره تماس موجود در سایت از مشاوره و راهنمایی مرکز ایمپلنت ارومیه بهره مند شوید.

سوالات متداول ایمپلنت زاویه دار

آیا ایمپلنت های زاویه دار همان مقاومت ایمپلنت استاندارد و عمودی را دارا هستند؟

در رابطه با میزان مقاومت هر دو نوع ایمپلنت باید بدانید که هیچ تفاوتی در میزان مقاومت آن ها وجود ندارد و هر دو به یک اندازه محکم و قوی هستند.

لازم است بدانید که برخی از شرکت های بیمه هستند که در قوانین خود ذکر کرده اند و می توانید از مزایای آن ها برخوردار شوید و باید از بیمه خود این سوال را بپرسید که این خدمات را شامل می شود یا خیر.

در رابطه با میزان مقاومت هر دو نوع ایمپلنت باید بدانید که هیچ تفاوتی در میزان مقاومت آن ها وجود ندارد و هر دو به یک اندازه محکم و قوی هستند.

این شاید سوالی باشد که برای بسیاری از افراد به وجود می آید و باید بدانید که طول درمان در هر فردی متفاوت است و ممکن است از یک روز تا یک سال طول بکشد.

دندان عقل…

ایمپلنت به عنوان یک روش درمانی بسیار خوب شناخته شده است و مانند دندان های طبیعی تا زمانی که به خوبی از آن ها مراقبت نمایید، پاسخگوی نیازهای شما هستند.

 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
از ساعت ۹صبح تا ۸عصر