Skip to content

ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت ساخت کشور سوئیس

ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت انواع مختلفی دارد و انتخاب برند ایمپلنت از مسائل مهمی است که افذاد در ابتدای راه با آن مواجه هستند، ایمپلنت سوئیسی یکی از مهمترین برندهای موجود در زمینه کاشت ایمپلنت دندانی است. در این مقاله سعی شده است در مورد برند ایمپلنت سوئیسی توضیحات کاملی ارائه شود و انواع ایمپلنت سوئیسی مورد بررسی قرار گیرند.

ساخت ایمپلنت، کاری کاملا تخصصی می باشد و نیاز به فناوری های خاص دارد به همین دلیل تعداد کمی از کشورها توانایی ساخت ایمپلنت را دارند، کشورهای آلمان، آمریکا، سوئیس، ایتالیا و کره کشورهایی هستند که ایمپلنت های با کیفیتی را تولید می کنند.

ممکن است برایتان سوال باشد که کدام ایمپلنت مناسب شماست و سردرگم شوید، در این مطلب سعی کردیم شما را با ایمپلنت سوئیسی آشنا کنیم، لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

سوئیس یکی از کشورهایی است که در ساخت و تولید ایمپلنت دندان موفق بوده و ایمپلنت های مرغوبی ارائه می دهد، سابقه این کشور در حوزه ایمپلنت دندان بسیار است و روش های بسیاری در این زمینه ابداع کرده است.

ایمپلنت های کشور سوئیس از تیتانیوم خالص یا آلیاژ تیتانیوم تولید می شوند و طراحی و ساخت این ایمپلنت ها با مهارت و دقت بسیار بالا انجام می شود، هر چقدر کیفیت تیتانیوم بالا باشد، ایمپلنت با کیفیت تر است و طول عمر بالاتری خواهد داشت.

 

برای آشنایی با ایمپلنت دیجیتال در ارومیه می‌توانید به این صفحه در وبسایت ارومیه ایمپلنت مراجعه نمایید.

یکی از گزینه های جایگزینی دندان بعد از کشیدن و یا از دست دادن دندان، ایمپلنت سوئیسی است. در واقع ایمپلنت ها با جراحی در استخوان فک شما کاشته می شوند و با استخوان طبیعی شما پیوند می خورند، ایمپلنت ها برای حمایت از تاج های دندانی، پایه ایجاد می کنند.

بین ایمپلنت و تاج، یک اباتمنت (دندان نگهدارنده) قرار میگیرد تا تمام قطعات را به هم متصل کند، بیش از 30 سال است که ایمپلنت های دندانی بسیار محبوب شده اند و جزو ترمیم های دندانی موفق به حساب می آیند. امروزه بیش از 5 میلیون ایمپلنت دندان در دندانپزشکی ها بطور سالانه صورت میگیرد.

ایمپلنت ها به دلیل شباهت بسیاری که به دندان های شما از نظر ظاهری، ثبات و عملکرد دارند، بهترین گزینه برای ترمیم دندان ها هستند و هیچ پروتز دیگری نمی تواند این ویژگی ها را یکجا ارائه دهد.

ایمپلنت سوئیسی

برندهای ایمپلنت سوئیسی 

ایمپلنت سوئیسی اشترومن (ITI)

در کشور ما ایمپلنت اشترومن را به نام “ITI” میشناسند، اشترومن جزو 3 برند برتر جهانی است و معروف ترین برند تولید ایمپلنت در سوئیس است، این برند به دلیل کیفیت بالای مواد اولیه و تولید حرفه ای و مطابق با استانداردهای کیفی جهانی آن شهرت پیدا کرده است.

اشترومن تحت آزمایش های بسیاری قرار گرفته و کیفیت بالا، ماندگاری و طول عمر بالای آن تضمین شده است، البته در کنار همه ی این مزایا طبیعی است که قیمت بالایی نیز داشته باشد، بسیاری از شرکت ها به دلیل محبوبیت اشترومن تلاش کرده اند تا از آن کپی برداری کنند ولی موفق نبوده اند تا کیفیت بالای این محصول را ارائه دهند.

 

برای آشنایی با ایمپلنت ارومیه می‌توانید به صفحه اصلی وبسایت ارومیه ایمپلنت مراجعه نمایید.

ایمپلنت سوئیسی SPI 

از قدیمی ترین ایمپلنت های تولیدی کشور سوئیس، ایمپلنت SPI است که موفق شده در سازمان بهداشت جهانی درجه A را به دست آورد، ساخت ایمپلنت این برند توسط کمپانی تومن مدیکال در سوئیس انجام می شود، این برند کیفیت و استحکام بسیار خوبی دارد و به همین دلیل قیمت بالایی هم دارد.

به دلیل داشتن انواع اکتیو در ایمپلنت SPI، می‌توان بعد از 45 روز روکش را روی آن نصب کرد در حالی که در سایر ایمپلنت ها بعد از کاشت پایه، باید 3 تا 4 ماه برای روکش ها صبر کرد.

ایمپلنت سوئیسی SIC 

ایمپلنت SIC نسبت به دو ایمپلنت قبلی سابقه کمتری دارد اما قیمت آن مناسب تر است و به همین دلیل فروش بسیار بالایی دارد و در کنار قیمت پایین، از نظر کیفی نیز قابل قبول است. کیفیت این برند در حد کیفیت ایمپلنت های کره ای است و خواهان زیادی نیز دارد.

ایمپلنت سوئیسی بیودنتال (Biodental)

ایمپلنت بیودنتال جزو برندهای نوظهور کشور سوئیس است که با دانش و تکنولوژی های جدید تطابق دارد و به همین دلیل روز به روز پیشرفت دارد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در کشور ما ایران، بیودنتال بسیار توسط پزشکان پیشنهاد داده می شود زیرا شرکت بیودنتال تحولاتی در ساخت پایه و اباتمنت های زیرکونیا ایجاد کرده است.

ایمپلنت سوئیسی ایده (Ihdeh)

نام این ایمپلنت سوئیسی برگرفته از نام دکتر ایده، یکی از دندانپزشکان خوش نام و معروف سوئیسی است. چیزی که این ایمپلنت را از بقیه متمایز می کند، داشتن پایه های زاویه دار است، ایمپلنت ایده سابقه تولید چند ساله و کیفیت بالایی دارد و همچنین قیمت آن نیز مناسب است و هر از چندگاهی آفرهای ویژه ای ارائه می دهد.

ایمپلنت سوئیسی TRI 

از جدیدترین برندهای ایمپلنت سوئیسی میتوان ایمپلنت TRI را معرفی کرد، مهندسی و طراحی این ایمپلنت یک کپی هوشمندانه از ایمپلنت آمریکایی زیمر است و از نظر ظاهری تفاوتی با آن ندارد. این برند کیفیت قابل قبولی ارائه داده و چون هنوز نوپا است از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

انواع ایمپلنت سوئیسی

موضوعات مهم در انتخاب برند ایمپلنت 

  • کیفیت ساخت و تولید شرکت سازنده ایمپلنت 
  • بررسی میزان استخوان در دسترس 
  • بررسی میزان استحکام استخوان 
  • قیمت ایمپلنت 
  • پشتیبانی شرکت سازنده ایمپلنت
  • خدمات پس از فروش 
 

برای آشنایی با قیمت ایمپلنت در ارومیه می‌توانید به این صفحه در وبسایت ارومیه ایمپلنت مراجعه نمایید.

نمی توان برای همه بیماران یک ایمپلنت خاص را تجویز کرد زیرا که بسیار غیر تخصصی و غیر هوشمندانه است. در هنگام کاشت ایمپلنت اگر استخوان کافی در دسترس نباشد باید مقداری استخوان از نقاط دیگر به آن پیوند زد و بر اساس میزان سختی استخوان باید تصمیم گرفت که از انواع پیچ دار یا غیر پیچ دار استفاده شود.

برای این که بدانید چه نوع ایمپلنتی برای دندان های شما مناسب است حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

قیمت ایمپلنت سوئیسی

در حالت کلی، ایمپلنت دندان هزینه بالایی دارد، کاشت دندان به دلیل هزینه های جانبی و خدمات دندانپزشکی گران قیمت است. ایمپلنت های سوئیسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حتی قیمت برخی از برندهای ایمپلنت سوئیسی بالاتر از برندهای سایر کشورها است.

مزایای ایمپلنت سوئیسی 

همانطور که گفته شد ایمپلنت سوئیسی بسیار پرطرفدار هستند که اصلی ترین مزیت آنها شامل موارد زیر است:

  • استحکام ایمپلنت و طول عمر بالا
  • تولید بسیار با کیفیت
  • طیف گسترده قیمت
  • ایمپلنت هایی به شکل مخروطی برای کاهش ریز حرکات در استخوان فک دندان
  • کوتاه بودن دوره ترمیم و نقاهت پس از کاشت 
  • رعایت تمامی اصول بهداشتی 

سوالات متداول در مورد ایمپلنت سوئیسی 

کدام برند ایمپلنت سوئیسی بهترین است؟

برندهای مطرح سوئیسی جزو برندهای باکیفیت هستند که اکثر پزشکان آنها را تایید می کنند، اما اگر دنبال بهترین هستید، برند اشترومن و SIC را پیشنهاد می کنیم.

برندهای کره ای نیز کیفیت قابل قبولی دارند اما همیشه یک گزینه بهتر وجود دارد و در مورد ایمپلنت، برندهای سوئیسی کیفیت بالاتری دارند. برندهای کره ای ارزان تر از برندهای سوئیسی هستند و به همین دلیل آنها نیز بسیار استفاده می شوند.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
از ساعت ۹صبح تا ۸عصر